Zmyslom výchovy je, aby sa deti dokázali začleniť do spoločnosti, aby boli zdravé a aby neustále túžili spoznávať svoje okolie, nadväzovať nové kontakty, aby sa vedeli presadiť, jednoducho, aby boli dostatočne pripravené na budúcnosť.
Reč dieťaťa sa vyvíja postupne v určitých štádiách. Jednotlivé štádiá tohto vývoja sa nedajú preskočiť. Nižší stupeň vždy predchádza ten vyšší. Dieťa musí dozrieť. I keď nemôžeme tento proces urýchliť, môžeme ho dieťaťu uľahčiť.
Rozvíjanie matematických predstáv u detí predškolského veku vytvára ich pozitívny postoj k matematike. S týmto pozitívnym postojom sa ľahšie modelujú zručnosti ako presnosť, pozornosť, schopnosť systematicky pracovať a rozvoj tvorivého a logického myslenia.
Fantázia a kreativita hrajú ústrednú rolu vo všeobecnom vzdelávaní a rozvoji predškolákov. Deti v tomto veku objavujú svet a vyjadrujú svoje pocity práve prostredníctvom piesní, kostýmov, či rôznych výtvarných materiálov.
Jemné motorické zručnosti sú nevyhnutné pre výkon každodenných zručností. Bez schopnosti dokončiť tieto bežné úlohy môže trpieť detské sebavedomie, jeho akademická výkonnosť je ohrozená a jeho možnosti hry sú veľmi obmedzené.
Aby z dieťaťa vyrástla osobnosť schopná riešiť rozmanité životné situácie, musí vedieť logicky uvažovať. Psychológovia uvádzajú, že rozvoj logického myslenia sa začína zhruba na úrovni štvrtého roku.